.

  

Fanbooster Day; Astrids foredrag (video)

Av Astrid Valen-Utvik 10.nov.2014 16:08:21

 

Les Mer

Emner: Foredrag, organisk rekkevidde, Fanbooster Day, Fanbooster, Facebook, Sosiale medier

Facebook gjør endringer

Av Astrid Valen-Utvik 25.aug.2014 23:48:27

Facebook gjør igjen endringer på algoritmene som styrer hva hver og en av oss får se i vår nyhetsstrøm / newsfeed på Facebook. Slike endringer blir ofte diskutert, spesielt ang hva motivet til Facebook er, og mange markedsførere opplever det nok vanskelig å forholde seg til deres forholdsvis hyppige endringer.

Les Mer

Emner: Nyhetsstrøm, Newsfeed, Facebook, Sosiale medier

Nye konkurranseregler på Facebook - bra / dårlig?

Av Astrid Valen-Utvik 02.sep.2013 17:13:32

Nylig lanserte Facebook en endring i sine Promotion Guidelines. De åpnet rett og slett opp for å drive konkurranser rett på en sides egen Timeline (tidslinje, altså det som dukker opp i folks nyhetsfeed), og ikke kun i 3. partsapplikasjoner, slik som var påkrevd tidligere.

Les Mer

Emner: Regelverk, Facebook, Sosiale medier, Promotion Guidelines

Intervjuet om sosiale medier på direktesendt digital-tv!

Av Astrid Valen-Utvik 30.nov.2012 13:23:34

For en tid tilbake ble jeg intervjuet på Sosial Direkte, en direkte digitaltv-sending! Og takk og lov for at denne tv-sendingen kun er digital og jeg deltok via Skype fra mitt eget kontor, for direktesending er uvante greier for min del. Håper dere klarer å se bort fra rødblussede kinn og stotring underveis.

Les Mer

Emner: Sosial Direkte, direkte.tv, Kommentar, Media, Facebook, Sosiale medier

Konkurranser på Facebook - enkelt forklart!

Av Astrid Valen-Utvik 12.sep.2012 16:13:46

Med ujevne mellomrom leker jeg "Facebook-politi". Med det mener jeg at om jeg oppdager konkurranser som arrangeres på facebook, og som bryter med regelverket til Facebook (Promotion Guidelines), så sier jeg ifra. Ikke til Facebook direkte, men til selskapet som arrangerer konkurransen. Når jeg gir slike tilbakemeldinger (hvor jeg forklarer kort hva som ikke er lov, hvordan de heller kan gjøre det, at jeg gjerne hjelper om det trengs), så får det oftest ett av fire utfall;

Les Mer

Emner: Konkurranser, Regelverk, Facebook, Sosiale medier, Promotion Guidelines, Informasjon

Slik får du mest ut av «nye» Facebook

Av May B Langhelle 28.mar.2012 12:13:34

Facebook har endret utseendet på sidene til bedrifter og organisasjoner. Nå ligner de mer på de nye personsidene. Innen 30. mars må du gjøre overgangen til de nye sidene. Facebook innfører nå sin nye «timeline» - eller tidslinje - for bedrifter og organisasjoner - og i den forbindelse ble jeg intervjuet av Carsten Pihl til Dine Penger / VG Nett om hvilke endringer bedriftene må tenke på før endringen gjennomføres.

Les Mer

Emner: VG, Media, Facebook, Sosiale medier, Timenline

"Fører dialog i sosiale medier til salg?"

Av Astrid Valen-Utvik 07.mar.2012 16:47:16

Både internt i bransjen blant oss som rådgir bedrifter i forhold til digital kommunikasjon og sosiale medier, og fra norske virksomheter av stor, mellomstor eller liten størrelse, dukker dette spørsmålet ofte opp;

Les Mer

Emner: Resultater, Måling, Kommentar, Kommunikasjon, Relasjoner, Kunder, Facebook, Sosiale medier

Nytt design på Facebook for Pages

Av Astrid Valen-Utvik 01.mar.2012 09:29:38

I går kveld fulgte jeg Facebook sin live stream på nettet i cirka 3 timer, i forbindelse med deres event for lansering av nytt design og nye muligheter for bedrifter på Facebook. Mye av tiden brukte Facebook til å tydeliggjøre at det som fungerer på facebook for bedrifter, er de samme mekanismene som for private personer - altså det å skape innhold av verdi og som skaper engasjement blant de som ser / leser innholdet. Storytelling var et mye brukt ord gjennom streamen, og dette er vi naturligvis enig i; fortell gode historier, så vil sansynligheten for at dette bli spredd og siden din vil være aktuell for enda fler potensielle kunder / relasjoner, være høyere.

Les Mer

Emner: FMC, Facebook, Nyheter, Sosiale medier, Timenline, Informasjon

Abonner på nyhetsbrev

Siste Innlegg

Innlegg etter Emne

se alt