Skip to content
All posts

Innholdspakke med maler for 2022

Er du klar for et nytt år, nye muligheter og nye planer og maler for innholdsproduksjonen din i sosiale medier? Det er vi!


Det er ingen hemmelighet at vi er i overkant opptatt av å ha gode rutiner og struktur på det vi gjør. Det sørger nemlig for at vi kan jobbe effektivt, og på den måten få frigjort tid vi kan bruke på mer kreativt arbeid.

 

Innholdsplan

Innholdsplanen vår er et av de aller viktigste verktøyene vi har. Både for at kundene våre skal ha oversikt over det som skal ut, men også for arbeidet internt hos oss også. Det er alltid to personer hos oss som leser over alle poster, og det gjøres enkelt i en innholdsplan. Vi har en enkel variant av innholdsplanen, og en avansert variant. Disse kan selvfølgelig tilpasses til ditt behov, ved å legge til/fjerne kolonner.

Innholdsplanen leveres både som Google Sheets og som Excel-varianter.

 

Analysemal

I tillegg til innholdsplaner, har vi også analysemaler. De bruker vi for å hele tiden vurdere om innholdet vi lager gjør det bedre eller dårligere enn vårt eget gjennomsnittsnivå. I korte trekk er vi opptatt av å måle hvor mange mennesker vi har nådd, målt opp mot hvor mange som følger vår side/profil, samt hvor mange vi har klart å engasjere av de vi har nådd. Dette måler vi på ukentlig basis. 

Vi har analysemaler til både Facebook, Instagram, LinkedIn og Instagram Story. Siden kanalene er ulike, er det naturligvis noen forskjeller på de ulike analysemalene.

Analysemalene leveres både som Google Sheets og som Excel-varianter.


Årshjul

Vi har også et årshjul, som med mange gode innspill fra følgerne våre er i stadig videreutvikling, med helligdager og merkedager som kan være verdt å notere seg. Vår erfaring er at det kan være fint å knytte innholdet vi lager i sosiale medier, opp mot merkedager og ting mange er opptatt av fra måned til måned. Husk likevel; innholdet du knytter opp til disse bør naturligvis være noe som er relevant for din merkevare å snakke om.

Årshjulet kommer som en PDF som kan printes ut.

 

Skjema for annonsebudsjett

Dette er et skjema vi bruker for å følge med på annonseringsbudsjetter vi har ansvar for på vegne av våre kunder. Det kan være greit å nevne at vi ikke er et mediebyrå som setter opp hundrevis av annonser for våre kunder hver måned, men dette skjemaet kan kanskje være nyttig for dere som annonserer på noe av innholdet deres likevel?

Skjemaet leveres både som Google Sheets og som Excel-variant.

 

Takk for hjelpen! 

Disse dokumentene oppdaterer vi og gjør endringer på årlig. Det kan være nye behov spm dukker opp, både fra vår kant og fra kundens side. I tillegg endrer statistikken i kanalene seg. Vi får også verdifulle tilbakemeldinger fra dere der ute som bruker malene våre. Vi elsker å utvikle oss og produktene våre til å bli stadig bedre, så alle innspill mottas med stor takk.

Om du kjøper pakken, får du tilgang til en nettside hvor du kan laste ned alle malene, både som Google Sheets og Excel, i tillegg til en video som gir deg en innføring i bruken av disse. 

Dette er som sagt bare maler, slik at du står fritt til å gjøre de endringene du måtte ønske, så det passer best mulig med dine behov. Del gjerne dine Google Sheet-dokumenter videre med kollegaer, slik at dere sammen kan jobbe online med dette. Så er det alltid oppdatert for alle!

 
Klikk på bildet under for å kjøpe alle malene;
 
 
New call-to-action

 

Har du spørsmål eller tilbakemeldinger, er det bare å legge igjen en kommentar til oss her eller snakke med oss på Facebook: www.facebook.com/valenutvik

Lykke til med innhold i dine sosiale medier i 2022!