Noen ganger skjer det veldig morsomme ting i jobben vår. Som når vi får bakoversveis av vill respons på en Facebook-post! Ingenting er så fantastisk som når ting tar av og lever sitt eget liv på nettet, helt utenfor vår kontroll. Og vi liker å trekke fram disse eksemplene for å vise hvor lite komplisert det kan være, så lenge innholdet er engasjerende.
For en stund siden var det en videosnutt for Twist på Nille sin Facebook-side som rett og slett gikk bananas, med en respons som gikk langt ut over hva vi hadde forventet i våre håpefulle fantasier.
Nille kjørte sitt #helgegodt-tilbud, denne gangen på Twist, og i den anledning ble det arrangert en give away med tre poser. Tre poser twist! For å delta i konkurransen måtte man svare på det enkle spørsmålet: Hva er din favorittbit i Twist-posen? Kommentarer og likes bare strømmet på. Videosnutten nærmer seg nå 1 million visninger, og over 14 000 har lagt igjen en kommentar. Vinneren ble trukket etter 10 000 kommentarer, men folk bare fortsatte å kommentere med sine favorittbiter fordi videoen poppet opp i feeden til folk igjen og igjen. Kundeservice hos Nille fikk i flere uker spørsmål om Twist er ukens Helgegodttilbud, fordi videoen levde sitt eget liv. Til slutt endte det med at Servicekontoret til Nille lurte på om vi kunne slette videoen...
Dette er jo uten tvil noe av det morsomste som skjer når man jobber med kunder i sosiale kanaler. Noe av det som gjør det ekstra interessant, er å se at man trenger slett ikke ha de største budsjettene og den mest fancy videoproduksjonen for å lykkes. Med svært enkle midler og liten tid, kan man treffe midt i blinken. Man kan for eksempel bruke en iPhone 7 og filme et par Twist-poser på skjenken hjemme. Og det gir oss jo rett og slett fantastiske muligheter! Hurra for Twist, sier vi, og vurderer å sprette en pose i kveld. Hva er forresten din favoritt-bit?