.

  

Nye konkurranseregler på Facebook - bra / dårlig?

Av Astrid Valen-Utvik 02.sep.2013 17:13:32

Nylig lanserte Facebook en endring i sine Promotion Guidelines. De åpnet rett og slett opp for å drive konkurranser rett på en sides egen Timeline (tidslinje, altså det som dukker opp i folks nyhetsfeed), og ikke kun i 3. partsapplikasjoner, slik som var påkrevd tidligere.

Les Mer

Emner: Regelverk, Facebook, Sosiale medier, Promotion Guidelines

Bloggeres påvirkningskraft og bedriftenes ansvar

Av May B Langhelle 19.sep.2012 17:07:20

Det dukker stadig opp debatter relatert til viktigheten og påvirkningskraften bloggere har innen ulike områder (interiør, mote, bøker m.m.), og hvordan det påvirker relatert bransje, marked og forbrukere. Gårsdagens artikkel i Dagsavisen, "Bloggere med makt", tar opp dette temaet og trekker etter min mening, veldig gode refleksjoner rundt saken. Artikkelen fokuserer på bokbloggere og hvilken rolle de nå spiller i bindelse med lansering av nye bøker og nye forfattere - men tematikken som drøftes, mener jeg er absolutt er relevant for de fleste andre bloggmiljøer også.

Les Mer

Emner: Ansvar, Blogging, Kommentar, Media, Regelverk, Sosiale medier

Konkurranser på Facebook - enkelt forklart!

Av Astrid Valen-Utvik 12.sep.2012 16:13:46

Med ujevne mellomrom leker jeg "Facebook-politi". Med det mener jeg at om jeg oppdager konkurranser som arrangeres på facebook, og som bryter med regelverket til Facebook (Promotion Guidelines), så sier jeg ifra. Ikke til Facebook direkte, men til selskapet som arrangerer konkurransen. Når jeg gir slike tilbakemeldinger (hvor jeg forklarer kort hva som ikke er lov, hvordan de heller kan gjøre det, at jeg gjerne hjelper om det trengs), så får det oftest ett av fire utfall;

Les Mer

Emner: Konkurranser, Regelverk, Facebook, Sosiale medier, Promotion Guidelines, Informasjon

Abonner på nyhetsbrev

Siste Innlegg

Innlegg etter Emne

se alt