.

  

5 tips for sunne kommentarfelt

Av Astrid Valen-Utvik 11.jun.2015 22:31:27

Vi har alle sett det. Den kommentaren, eller oftest; de kommentarene, som er langt over grensen for hva god folkeskikk og sunn fornuft gir rom for. Den pinlige eller totalt upassende kommentaren som en bekjent har lagt inn på et av dine egne innlegg på Facebook, og som gjør at du krymper deg i stolen. Eller de kommentarene som kommer i fleng på innlegg i ulike nettaviser, og som gjør at du undres på om disse menneskene er voksne, om de har barn og rett og slett; om de klarer å ta vare på seg selv.

Les Mer

Emner: kommentaretikette, folkeskikk, Kommentar, Kommunikasjon, Kommentarfelt, sunn fornuft

Dette er verdien av sosiale medier!

Av Astrid Valen-Utvik 14.aug.2013 13:07:29

Stadig diskuteres hva den virkelige verdien av sosiale medier er. ROI, return on investment, er et begrep som dukker opp oftere og oftere, og de virkelig tøffe røstene mener at det nå er slutt på lek og moro i sosiale medier, nå må det bety noe. Det er på tide at vi nå skaper de virkelige verdiene, det som skaper resultater på bunnlinjen - om våre investeringer i kommunikasjon i sosiale mediene skal ha livets rett.

Les Mer

Emner: Resultater, Måling, Kommentar, Kommunikasjon, Relasjoner, ROI, Nettverk, Sosiale medier

Hverdagskommunikasjonen i sosiale medier

Av May B Langhelle 11.feb.2013 12:26:40

I forrige uke var jeg så heldig å få delta på Social Media DaysLatter i Oslo. Et seminar over to dager, for alle som jobber med eller er interessert i sosiale medier og digital kommunikasjon, og det publikummet har blitt stort etterhvert, så salen var fullbooket begge dagene. Jeg har jobbet med sosiale medier som fagfelt i drøye tre år nå, og tilfanget av frokostmøter, halv-, hel- og flerdagsseminarer, foredrag og andre uformelle sosiale medie-samlinger, har økt betraktlig i løpet av disse tre årene. Jeg får stort sett veldig mye ut av slike seminarer, og Social Media Days var intent unntak. Arrangør Nils-Petter Nordskar er en person jeg virkelig ser opp til, og sammen med Kampanje og iQualify, har han nok en gang lagt til rette for et godt seminar. På slike arenaer møter jeg mange fine og kloke hoder som jobber med mye av det samme som jeg gjør, får høre inspirerende casepresentasjoner og blir introdusert for spennende nyheter fra innovative selskaper. Men det er en ting jeg savner; hvor har det blitt av hverdagskommunikasjonen i sosiale medier?

Les Mer

Emner: Kampanje, Byrå, Kommentar, Kommunikasjon, Media, Hverdagskommunikasjon, Sosiale medier

Om gründerliv - strategi, magefølelse og risiko

Av Astrid Valen-Utvik 28.jan.2013 15:37:25

I det meste av teorien fremheves det viktigheten av å lage gode forretningsplaner før man starter eget selskap. Det snakkes om at man må sette seg kortsiktige og langsiktige mål, og lage forretningsplan, strategisk styringsdokument og andre viktige dokumenter. Man oppfordres til å ha alt dette på plass før oppstart, la dette være styrende for hvilke avgjørelser som skal tas og for å se hvilken retning man bør ta sitt selskap videre. Det er ingen tvil om at dette er veldig fornuftig, men dagens blogginnlegg skal handle om at det ikke nødvendigvis er den eneste sannheten, den eneste måten å starte og drive et selskap på. Det er ikke sånn jeg driver mitt eget firma, og enn så lenge har vi ikke tenkt til å forandre på måten vi gjør ting på.

Les Mer

Emner: Risiko, Kommentar, Kommunikasjon, Relasjoner, Strategi, Kunder, Sosiale medier, Gründere

Intervjuet om sosiale medier på direktesendt digital-tv!

Av Astrid Valen-Utvik 30.nov.2012 13:23:34

For en tid tilbake ble jeg intervjuet på Sosial Direkte, en direkte digitaltv-sending! Og takk og lov for at denne tv-sendingen kun er digital og jeg deltok via Skype fra mitt eget kontor, for direktesending er uvante greier for min del. Håper dere klarer å se bort fra rødblussede kinn og stotring underveis.

Les Mer

Emner: Sosial Direkte, direkte.tv, Kommentar, Media, Facebook, Sosiale medier

Bloggeres påvirkningskraft og bedriftenes ansvar

Av May B Langhelle 19.sep.2012 17:07:20

Det dukker stadig opp debatter relatert til viktigheten og påvirkningskraften bloggere har innen ulike områder (interiør, mote, bøker m.m.), og hvordan det påvirker relatert bransje, marked og forbrukere. Gårsdagens artikkel i Dagsavisen, "Bloggere med makt", tar opp dette temaet og trekker etter min mening, veldig gode refleksjoner rundt saken. Artikkelen fokuserer på bokbloggere og hvilken rolle de nå spiller i bindelse med lansering av nye bøker og nye forfattere - men tematikken som drøftes, mener jeg er absolutt er relevant for de fleste andre bloggmiljøer også.

Les Mer

Emner: Ansvar, Blogging, Kommentar, Media, Regelverk, Sosiale medier

Debatt - Feige IT-kvinner i sosiale medier?

Av May B Langhelle 31.mai.2012 01:31:04

Les Mer

Emner: ODA Nettverk, Kommentar, Kommunikasjon, Media, kronikk, twitter, Digi.no, Sosiale medier

Kapital kårer kvinner med makt

Av May B Langhelle 08.mai.2012 01:37:49

Kapital kårer for sjette året på rad Norges mektigste kvinner. At de fremhever kvinner som har innflytelse innen ulike områder, mener jeg er et absolutt godt virkemiddel for å bedre kvinners roller i næringslivet og ellers. Å synliggjøre talenter, trekke frem noen som får det til, det tror jeg er viktig både oss kvinner i mellom, for å vise at det kan gå an, men også for å vise menn at vi finnes.

Les Mer

Emner: Årets Mektigste Kvinne, Kommentar, Kommunikasjon, Media, Kapital, Sosiale medier

"Fører dialog i sosiale medier til salg?"

Av Astrid Valen-Utvik 07.mar.2012 16:47:16

Både internt i bransjen blant oss som rådgir bedrifter i forhold til digital kommunikasjon og sosiale medier, og fra norske virksomheter av stor, mellomstor eller liten størrelse, dukker dette spørsmålet ofte opp;

Les Mer

Emner: Resultater, Måling, Kommentar, Kommunikasjon, Relasjoner, Kunder, Facebook, Sosiale medier

Abonner på nyhetsbrev

Innlegg etter Emne

se alt