Skip to content
All posts

Hvorfor late markedsførere og pengekåte ledere ødelegger Facebook

Nylig gikk Social Media Days av stabelen i Oslo, og på dag to hadde Astrid gleden av å være første foredragsholder ut. Hun benyttet sjansen til å kjempe for noen av sine fanesaker med foredraget 'Hvorfor late markedsførere og pengekåte ledere ødelegger Facebook'. Ekstra hyggelig var det at Gard fra Medier24 var tilstede, og valgte å skrive en artikkel med en grundig oppsummering av foredraget.

 SMD18 astrid valen-utvik 05.1000x563

(Foto: Gard L. Michalsen/Medier24)

 

I korte trekk er det overordnede budskapet; 
  • Nei, Facebook er ikke dødt for bedrifter, selv om de har justert algoritmene - igjen
  • Ledere må investere nok i sosiale medier, tidsmessig, til at de virkelig gode resultatene kan skapes
  • Vi må ikke effektivisere oss bort fra det gode innholdet 
  • Vi må skape gjensidig verdi, med utgangspunkt i hva som er verdi for målgruppen vår
  • Vi må tenke langsiktig, og nei, 6 mnd i sosiale medier er ikke langsiktighet
  • Det enkle er ofte det beste - vi må tørre by på oss selv, vise behind the scenes.

 

Hvis du vil se foredraget til Astrid, og ikke bare lese det, så kan du se det i opptak på facebooksiden til Social Media Days (se fra 07.30 og utover). Usikker på om det blir liggende online evig, men enn så lenge er det tilgjengelig. 

 

Kunne du tenke deg å booke foredrag med Astrid, for å snakke om disse tingene eller andre sosiale medie-relaterte temaer? Da kan du lese mer her og ta kontakt!